Billie Eilish (怪奇比莉) - bad guy 官方MV + 中英文對照翻譯歌詞(Lyrics)


Billie Eilish迅速成為全球巨星可謂是現象級的,這樣的成就迄今止也是無與倫比的。自從首發單曲“Ocean Eyes”問世以來,Billie已悄然步入了流行樂壇的前沿。歸功於全球越來越多的忠實樂迷,她2017年發行的首張EP《Don't Smile at Me》至今一年半的時間過去了,卻仍然在Billboard Hot 200專輯榜占據一席之地,並且在全球狂攬50億試聽總量。她的巡演更是在全球熱賣到屢屢售罄。


Billie Eilish (怪奇比莉) - bad guy 中英文對照翻譯歌詞(Lyrics)


[Verse 1]
White shirt now red, my bloody nose
白色的襯衫 現在血濺上了我的鼻尖
Sleepin', you're on your tippy toes
沉睡著 你踮著你小心翼翼的腳尖
Creepin' around like no one knows
匍匐在我的四周 彷彿無人知曉
Think you're so criminal
你是如此罪惡
Bruises on both my knees for you
為了你 我的膝蓋被淤傷布滿
Don't say thank you or please
別再說什麼“謝謝”或者“請”之類的話
I do what I want when I'm wanting to
當我想要的時候 我會不顧一切做我想要的事
My soul? So cynical
我的靈魂嗎 早已憤世嫉俗

[Chorus]
So you're a tough guy
所以你一定是個硬漢
Like it really rough guy
就像電影裡經典的硬漢
Just can't get enough guy
永遠欲求不滿的硬漢
Chest always so puffed guy
永遠熱血沸騰的硬漢
I'm that bad type
我是比較壞的那種
Make your mama sad type
讓你的媽媽難過的那種
Make your girlfriend mad tight
讓你的女朋友生氣的那種
Might seduce your dad type
會誘惑你爹地的那種
I'm the bad guy
我正是故事的反角
Duh

[Post-Chorus]
I'm the bad guy
我就是那個反角

[Verse 2]
I like it when you take control
我喜歡你掌握一切的模樣
Even if you know that you don't
即使你知道你已占於下風
Own me, I'll let you play the role
占有我 我來讓你做決裁者
I'll be your animal
我會成為你的寵物
My mommy likes to sing along with me
我的媽咪喜歡和我一起唱歌
But she won't sing this song
但這首歌她絕不會唱
If she reads all the lyrics
如果她讀過了這首歌的歌詞
She'll pity the men I know
她也會可憐這個我認識的男人

[Chorus]
So you're a tough guy
所以你一定是個硬漢
Like it really rough guy
就像電影裡經典的硬漢
Just can't get enough guy
永遠欲求不滿的硬漢
Chest always so puffed guy
永遠熱血沸騰的硬漢
I'm that bad type
我是比較壞的那種
Make your mama sad type
讓你的媽媽難過的那種
Make your girlfriend mad tight
讓你的女朋友生氣的那種
Might seduce your dad type
會誘惑你爹地的那種
I'm the bad guy
我正是故事的反角
Duh

[Post-Chorus]
I'm the bad guy, duh
我就是那個反角
I'm only good at bein' bad, bad
我唯一擅長的事情便是使壞

[Bridge]
I like when you get mad
我喜歡你惱羞成怒的模樣
I guess I'm pretty glad that you're alone
此刻你孤身一人 是我在暗自歡欣
You said she's scared of me?
你說她會害怕我嗎
I mean, I don't see what she sees
我的意思是 我無法看到她的目之所及
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne
但或許是因為我噴著你的古龍水吧

[Outro]
I'm a bad guy
我就是那個反角
I'm a bad guy
我就是那個反角
Bad guy, bad guy
反角 故事的反角
I'm a bad
我就是那個反角