NF - Time 官方MV + 中英文對照翻譯歌詞(Lyrics)


美國福音說唱歌手NF全新說唱大碟《The Search》現已發行!憑藉前三張質量過硬的專輯和不俗的說唱硬實力,NF在說唱界已打下了堅實的基礎,收穫好評如潮。在粉絲的呼聲中,NF睽違兩年終於正式發行了自己的第四張錄音室專輯。


NF - Time 中英文對照翻譯歌詞(Lyrics)


[Chorus]
Even if we both break down tonight
即使今夜我們都幾近崩潰
And you say you hate me
你說你不再愛我
And we go to bed angry
就算我們彼此在憤怒中入睡
I know everything will be alright
我知道一切都會好起來的
I'll be here waiting
我就在原地等你
I promise I'm changing
向你保證這一切都會變好
I just need...
只不過 我需要

[Verse 1]
A little time to show you I'm worth it
一些時間 來向你證明我足夠好
I know that I can be a difficult person
我知道我是個不善言辭的人
I'm a stress case, drive you up the wall when I'm workin'
在我工作的時候 總會把無形的壓力施加到你的身上
Actually, I'm probably worse when I'm not
但是如果我停下工作 事情可能會變得更加糟糕
You don't deserve it
你又有什麼錯呢
Make you nervous 'cause you know I'ma break soon
總是因為我的情緒 讓你擔驚受怕
Every time I do, I say somethin' that hurts you
每每說出令你受傷的話
Actin' like I'm gone, but we both in the same room
我們身處一室 但心在兩地
I don't like to be wrong, which I know you relate to
我不喜歡犯錯 尤其是當它們與你有關
And I know I make you feel like you're at the end of your rope
我知道我讓你感覺自己無路可走
That's when I look at you and tell you I'd be better alone
尤其是我親口對你說 讓你最好孤身一人
Just the pride talkin', isn't it?
是自尊心在作祟呢 是吧
'Cause both of us know
我們都深信不疑
I'm the definition of "wreck" if you look into my soul
若你細酌我的靈魂 你會發現我已只剩殘骸
Comes out the most when I feel I'm in a vulnerable place
我只有深處絕境 才能將一切展示地淋漓盡致
Made a lot of mistakes I wish I knew how to erase
犯下的錯誤 願我能知道如何去彌補
When I'm afraid, might get distant and I push you away
每當我疏遠 拒絕你的時候 那其實是在害怕
But no matter the case, I'ma do whatever it takes even if—
但管不了這些顧慮了 我將孤注一擲 哪怕

[Chorus]
Even if we both break down tonight
哪怕我們今晚都傷痕累累
And you say you hate me
你說你恨我
And we go to bed angry
哪怕我們憤怒到無法入睡
I know everything will be alright
一切會好起來的
I'll be here waiting
我就在這 等你回首
I promise I'm changing
向你保證 我會變得更好
I just need…
只不過 我需要

[Post-Chorus]
Time (Oh)
時間
I, I need time (Oh, oh)
我需要歲月的沉澱
I just need time (Oh)
光陰如水
I, I need time (Oh)
我需要不盡的韶華
Time (Oh), time (Oh)
時光,年華

[Verse 2]
Yeah, way before I bought you the ring
早在我決定與你共度餘生前
We were fighting back and forth like you were wearin' the thing
不休的爭吵,就像你已經習慣
Two passionate people not afraid to say what they think
兩個血氣方剛的年輕人 為表達自己的想法 總是喋喋不休
Lead to passionate conversation when it's hard to agree
但過激的話題 多難以達成一致
You know me well
你是知道的
Sittin' on the edge of my seat
我身處坐不穩的位子
Lookin' at life, overanalyzin' everything
思考著生活,過度分析著一切
Always depressed, tryna find a better version of me
總是消極處世 想活成更好的自己
Searching for somethin' I know's prolly right in front of my feet
大費周章的尋找著近在咫尺的東西
Stubborn as me? Maybe not, but you're close to it
固執於我? 不至於,但也不遠了
Got a lot of issues, I'm tryin' to work through 'em
生活的問題接涌而至 我正打算一一處理
Going to therapy for you's somethin' that's worth doin'
接受治療對你來說 也許是個還不錯的決定
When I know you been there for me through all of my worst moments
當我知道你總是在我最糟糕的時刻陪伴著我
And I know it hurts knowing that I carry this weight on my chest
胸口沉重的負擔 壓得我隱隱作痛
Making it difficult for me to open up and connect
我又該如何,袒露真心 與人相處呢
Lot of regrets, I apologize for all of the stress
無數的後悔 讓我對所有給你的壓力感到抱歉
That's not what I meant to do, you know I love you to death even if—
我不該這樣的 你知道的 我愛你至死 就算

[Chorus]
Even if we both break down tonight
就算今夜我們都幾近崩潰
And you say you hate me
你說你不會愛我了
And we go to bed angry
就算我們彼此在憤怒中入睡
I know everything will be alright
一切會好起來的
I'll be here waiting
我哪兒都不去
I promise I'm changing
向你保證 我一定會有所改變
I just need...
只是 我需要

[Post-Chorus]
Time (Oh)
時間
I, I need time (Oh, oh)
我需要歲月的沉澱
I just need time (Oh)
光陰似水
I, I need time (Oh)
我需要不盡的韶華
Time (Oh), time (Oh)
時光,年華
I just need time (Oh)
我需要足夠的時間
I, I need time (Oh, oh)
我需要歲月的沉澱
I just need time (Oh)
光陰似水
I, I need time (Oh)
我需要不盡的韶華
Time (Oh), time (Oh)
時光,年華